تاثیر محتوا در سئو چگونه انجام دهیم
استراتژی محتوا چیست و چگونه با تدوین استراتژی محتوا سایت خود را تکان دهیم؟
در مقاله «سرچ کنسول چیست (راهنمای کامل برای خواندن تمام گزارشها)»، دربارهٔ این ابزار مفصل صحبت کردیم. بااینحال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه اینگونه نیست که همه موضوعها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیجکننده بپرهیزید؛ هرچه کوتاهتر باشد بهتر است و البته باید از نظر کلیدواژه نیز بهینهسازی شده باشد. به روزرسانیها میتوانند شامل اضافه کردن دادههای جدید، بهبود سئو، اضافه کردن تصاویر یا ویدئوها، یا حتی تغییر در سبک نگارش باشند.
اینجاست که کانتنت مارکتینگ و سئو با هم ارتباط پیدا میکنند و هردو به یکدیگر نیاز دارند. لینک سازی داخلی میان مطالب مختلفی که نوشتهاید صفحههای وب سایت شما را به یکدیگر متصل میکند. اگر از وردپرس استفاده میکنید، میتوانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید. فراموش نکنید درست است که نشان بهروزرسانی تاریخ شاید یک عامل رتبهبندی نباشد؛ اما شواهد زیادی نشان میدهد تعداد کلیک بر جستوجوی طبیعی تأثیر میگذارد. همچنین فراموش نکنید درگیرشدن کاربر در صفحه بسیار مهم است؛ چرا که به او دوباره اطمینان میدهد محتوای شما بهروز است.
مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، بهراحتی میتوانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. این ابزار به شما امکان میدهد وبسایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند. همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار میدهد. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده میشوند که کاربر بهدنبال یک وبسایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد.
پاراگراف ها می توانند دو جمله باشند (یا در برخی موارد حتی یک جمله). به صفحه SERP (در حالت ناشناس) بروید و با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظرتان، تحلیل صفحات وب برتر در خصوص کلمه کلیدی خود را انجام دهید؛ اما این روش سنتی و قدیمی تحلیل رقبا زمان زیادی می برد. هایپرلینک ها، لینک های مرتبط با موضوع شما هستند که به صحات دیگر داده می شوند. شما می توانید یک کلمه یا عبارت را برجسته کنید و آدرس سایتی را که می خواهید به آن لینک دهید را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر لینک یک وب سایت با کیفیت است که اطلاعات صوتی و رانهمایی آسان را ارئه می دهد. به طور کلی باید چنین گفت که منظور از تولید محتوا ، صرفا نوشتن مقالات آموزشی نیست.
هرچه محتوا منحصر به فردتر و با کیفیت تر باشد، سئو سایت شما قوی تر خواهد شد. پیش از آن که بخواهید کاری انجام دهید، باید ببینید که نیاز کاربران چیست و چگونه باید به آن پاسخ دهید! در فضای آنلاین ممکن است دسترسی به مخاطبان هدف کار ساده ای نباشد؛ دلیل آن هم این است که در ابتدای کار که هنوز کاربری ندارید، نمی دانید که چگونه می توان مخاطبان هدف و افرادی که به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند را پیدا کنید! سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. سئو در کنار طراحی سایت از موثرترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میباشد که باعث تحقق مهم ترین اهداف کسب و کاری شما از جمله جذب ترافیک رایگان و افزایش فروش می شود.
ظاهر محتوا از دیگر مواردی است که در سئو محتوای متنی اهمیت پیدا میکند. محتوای ما باید فونت مناسبی داشتـه و اندازهٔ قلم آن هم به گونهای باشد که چشم مخاطب را اذیت نکند و برای او قابل خوانـدن باشد؛ علاوهبر این، بخشهای مهم متن، هایلایت شـده باشد یا با رنگی متفاوت از سایر بخشها باشد. در این صورت است که میتوانیم کاربر را به ماندن در سایت خود ترغیب کرده و سئو محتوا را پیاده سازی کنیم. عبارات جستوجو شـده توسط کاربران را که میخواهیم برای آن عبارات رتبهای بالا کسب کنیم، پیدا میکنیم. برای این کار میتوانیم از پیشنهادات serp گوگل و ابزارهای آنلاین تحقیق کلمات کلیدی مثل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) و سایر ابزارهای مرتبط استفاده کنیم. مزیت این ابزارها این است که به ما در پیدا کردن کلمات کلیدی هدف، میزان جستوجوی کلمات (search volume) کمک میکنند؛ علاوهبر این با استفاده از آنها میتوانیم کلیدواژههای رقبا را بهصورت دقیق آنالیز کنیم.
تیتر شما اولین بخش تاثیر محتوا است که در نتایج جستجو به چشم کاربر می خورد، هر چه تیتر جذاب تر و مفید تر باشد شانس بالا بردن نرخ کلیک CTR نیز بالاتر می رود. کمی فکر کنید متوجه میشوید که هیچ دلیلی وجود ندارد که گوگل با نشر محتوای تکراری در فضای وب مشکلی نداشته باشد و به جای نمایش مطالب معتبر و تازه، محتوای کپی شده را در نتایج بالای SERP نمایش دهد. حتما محتوای وبسایت خود را تولید کنید و هرگز از سایت های دیگر کپی نکنید شما می توانید با مراجعه به وبسایت CopyScape از کپی بودن محتوای خود مطلع شوید. امروزه طراحی بنرهای فروشگاهی به یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. بنرهای جذاب و متحرک میتوانند فروشگاههای آنلاین را از رقبا متمایز کنند و تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشند.
همانطور که قبلا گفتیم گوگل همچنان یک الگوریتم کامپیوتری است و باید برای رتبه بندی به اصولی تکیه کند که کلمات کلیدی یکی از آن ها هستند. حالا که به انتهای مقاله رسیدیم و شما نکات مهم سئو محتوای متنی را آموختـهاید، باید به شما بگوییم سئو فقط سئو محتوای متنی نیست! سئو، حرفهای گسترده با جزئیات و ریسکهای فراوان است؛ پس اگر قرار نیست سئو را بهعنوان حرفهٔ اصلی خود انتخاب کنید، بهتر است وبسایتتان را به متخصصان حرفهای شرکت نبض مارکتینگ بسپارید تا خیالتان از بهینهسازی آن راحت باشد. با ایجاد چنین ساختاری، میتوانید از محتوای موجود که لینکهای دیگران را جذب کرده است برای کمک به رتبهبندی صفحات دیگر خود استفاده کنید. ساختار سایت شما به گسترش بخشی از لینکهای آن به سایر صفحات سایت شما کمک میکند.
برای این کار کافی است به مشتریان دائم و همیشگی که بیشتر از بقیه از خدمات شما بهره می برند تلفن بزنید و سوالات دقیق تر و بهتری را بپرسید. هدف، به طور کامل شما را راهنمایی می کند که در پی چه چیزی باشید و چه کانالهایی را بررسی کنید. در واقع هدف مانند چراغ روشنی در مسیری تاریک است که راه را به شما نشان می دهد. برعکس این موضوع هم صادق است یعنی برخی از انسان از تمام قدرتشان استفاده می کنند تا همانند ماشین رفتار کنند. همه این قسمت ها در قالب مختلف و متنوعی مانند صفحه گسترده(مانند فایل اکسل)، متن، جدول، فهرست و … تهیه می شود.
در واقع این محتواها برای کسانی است که هیچ آگاهی و اطلاعی از کسب و کار شما ندارند و این محتواها هستند که آنها را به صفحه شما می کشاند. به عنوان مثال شما یک فروشگاه لوازم آرایش آنلاین دارید که هدفتان جذب مشتریان پولدار و مرفه است. اما طبق بررسی انجام شده فهمیدهاید که بیشتر مشتریان شما قشر متوسط نه چندان پولدار هستند که به محصولات ارزان قیمت گرایش دارند. پس نتیجه میگیریم که شما راه را اشتباه رفتهاید و می بایست استراتژی محتوا را به طریقی دیگر تدوین کنید. تا به اینجای کار یک سری اطلاعات خامی را تهیه کردهاید که تا آنالیز و تحلیل نشوند هیچ ارزشی ندارند.
یک محتوا هرچقدر هم که اطلاعات خوبی برای کاربر داشته باشد، در صورتیکه طبق اصول سئو محتوا بهینه سازی نشود، شانس زیادی برای کسب رتبه در گوگل ندارد. به همین دلیل در صورتیکه قصد تولید محتوا برای سایت کسب و کارتان را دارید باید اصول تولید محتوای سئو شده را بیاموزید تا از مزایای تولید محتوا با استفاده از سئو بهره مند شوید. بلاگها همچنین فرصتی برای ایجاد لینکهای داخلی فراهم میکنند، که به بهبود ساختار سایت و توزیع قدرت صفحات کمک میکند. علاوه بر این، محتوای باکیفیت بلاگ میتواند باعث جذب بکلینکهای طبیعی شود، که یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی در سئو است. با ارائه اطلاعات ارزشمند و بهروز در بلاگ خود، میتوانید اعتبار و اعتماد را در صنعت خود ایجاد کنید، که به نوبه خود میتواند منجر به بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو شود. بلاگنویسی، یکی از موثرترین روشها برای نمایش تاثیر محتوا بر سئو است.
یک ویدئو از مت کاتس قرار دادیم که درباره ی روش جدید اسپم صحبت می کند. بنابراین اهمیت Author Rank را دست کم نگیرید تا بتوانید با افزایش آن در لینک های اولیه گوگل باشید و بتوانید با استفاده از آن میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید. یکی از راه های پیشگیری استفاده از گوگل وبمستر تولز است که با مراجعه به fetch as google bot میتوانیدصفحه و مطلب جدید خود را به گوگل معرفی کنید تا مطلب شما را ایندکس کند قبل از آن که در سایت دیگری ایندکس شود. ما در اینجا، با توجه به موضوع مقاله، به توضیحات مکفی در ارتباط با مسالۀ حقوقی حمایت از تولیدکنندگان محتوا میپردازیم. یکی از بهترین نقاط نمودار تصویری از یک استراتژی بازاریابی است که بر محتوا برای SEO تمرکز دارد، به علاوه نکاتی در مورد جدول زمانی که بیانگر به روز رسانی پاندا گوگل است.
محتوای بلند معمولاً فرصت بیشتری برای پوشش جامع موضوع و استفاده از کلمات کلیدی متنوع فراهم میکند. از سوی دیگر، محتوای کوتاهتر ممکن است برای خوانندگان جذابتر باشد، بهویژه در عصر اطلاعات سریع و گوشیهای هوشمند. انواع محتوا در سئو شامل محتوای متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی (پادکست) و اینفوگرافیک است. هر نوع محتوا نقش مهمی در جذب کاربران و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل دارد. بهینهسازی هر نوع محتوا با رعایت اصول سئو میتواند تأثیر مستقیمی بر ترافیک سایت بگذارد.
با تکیه بر تخصص و خلاقیت، همراه شما هستیم تا حضوری ماندگار در دنیای دیجیتال بسازید. اگر نیازی به مشاوره برای راه اندازی کسب کارت داری این فرم پر کن تا متخصص های ما باهات تماس بگیرن. بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. سلاممنظور این است که اگر قالب آمادهای برای دکمهها و برچسبهای به اشتراک گذاری موجود نبود، از برچسب و عنوان درست استفاده کنید تا کاربر در اشتراکگذاری محتوا اشتباه نکند. یک راز را با شما در میان بگذاریم؟ اگر میخواهید محتوای شما رتبه بگیرد، باید منحصربهفرد باشد.
با این حال، طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید؛ در واقع این یک روش جدید برای فکر کردن در مورد محتوا است. بعد از شات شدن، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید میبینند، محتوای شماست. اگر پستها و استوریهای شما جذاب و مفید نباشند، ممکن است علاقهای به فالو کردن شما پیدا نکنند. یکی از رایجترین و سادهترین روشهای شات، استفاده از استوری است. در این روش میتوانید اسکرینشاتی از صفحه یا پستی از شخص مورد نظر را در استوری خود منتشر کنید. در این مقاله قرار است خیلی ساده و کاربردی، این تکنیک را بشناسید و یاد بگیرید چطور از آن به نفع پیجتان استفاده کنید.
اگر اکثر نتایج لیست هستند، بهتر است شما هم یک لیست بنویسید و یا بیشتر آنها تصویر محور هستند، شما هم مثل آنها از تصاویر یونیک و منحصر بفرد استفاده کنید و تصاویر را سئو کنید. قطعاً مواقعی وجود دارد که جمله طولانی ضروری است یا از نظر سبک عالی است. اما در بیشتر موارد، جملات کوتاهتر خواندن و درک آنها آسانتر است. اگر از وردپرس استفاده میکنید، مطمئن شوید که پرمالینکهای شما از عنوان مقاله به عنوان پسوند استفاده میکنند. میتوانید به تنظیمات پرمالینک در وردپرس رفته و گزینه Post Name را به عنوان پرمالینک خود انتخاب کنید.
به روز رسانی محتوای شما فاصله تازگی آن یا فاصله بین قدیمی ترین پست و جدیدترین پست در SERP را بهبود می بخشد. فاصله تازگی بهتر به محتوای شما کمک می کند تا از نتایج قدیمی تر در SERP برتری داشته باشد و به محتوای شما یک مهر زمانی رقابتی می دهد که به افزایش CTR یک قطعه کمک می کند. برخی از علائم مفید برای زمان بهروزرسانی یا عدم بهروزرسانی محتوا را در زیر بیابید. اکنون که محتوای شما ایجاد شده و (امیدواریم) توسط گوگل ایندکس می شود، زمان آن رسیده که عملکرد آن را اندازه گیری کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics یا Search Console، می توانید عملکرد محتوا را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا استراتژی شما کار می کند یا به کمک نیاز دارد.
هرکسی که در بازاریابی محتوا کار می کند می داند که تحقیقات کلمات کلیدی برای رتبه بندی در Google و بهبود تعامل محتوا بسیار مهم است. فرایند تحقیق در مورد کلمات کلیدی چگونه است و چگونه می توان آن را به درستی انجام داد؟برای یافتن پاسخ این سوال توصیه میکنیم مقاله تحقیق کلمات کلیدی ما را مطالعه کنید. بیایید به برخی از مواردی که در بهینه سازی محتوای سئو نقش دارند، نگاهی بیندازیم. مطالبی که گفته می شود یک فهرست کامل از تمام موارد تاثیرگذار در بهینه سازی محتوا نیست، اما برخی از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار در بهبود رتبه محتوا می باشد که شما می توانید و باید آن ها را در محتوا و سایت خود انجام دهید. درست است که نقش کلمات کلیدی در سئو محتوا بسیار حائز اهمیت است اما فقط کلمات روی صفحه نیستند که باید بهینه شوند بلکه تمام صفحه وب باید بهینه سازی شود (که این بهینه سازی کلی وب سایت شامل جنبه های فنی نیز می شود). شاید فکر کنید که بهینه سازی محتوا فقط شامل قرار دادن چند کلمه کلیدی در یک صفحه وب است.
محتوای تعاملی، عنصری قدرتمند در استراتژی سئو و بهینهسازی وبسایت است که تاثیر محتوا بر سئو را به شکلی نوآورانه نشان میدهد. این نوع محتوا، که شامل نظرسنجیها، کوئیزها، ویدئوهای تعاملی و اینفوگرافیکهای پویا میشود، کاربران را به مشارکت فعال تشویق میکند. چنین تعاملی نه تنها زمان حضور کاربران در سایت را افزایش میدهد، بلکه نرخ پرش را کاهش میدهد. محتوای باکیفیت، قلب تپنده هر استراتژی سئوی موفق به شمار میرود. این نوع محتوا نه تنها توجه مخاطبان را جلب میکند، بلکه اعتماد موتورهای جستجو را نیز به دست میآورد. گوگل و دیگر موتورهای جستجو، الگوریتمهای پیچیدهای دارند که محتوای ارزشمند و مرتبط را شناسایی و پاداشدهی میکنند.
بکلینکها یکی از اصلیترین معیارهای گوگل برای سنجش اعتبار سایتها هستن و میتونن بهشدت رتبت رو بالا ببرن. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. ولی متاسفانه بیش از 70% از کسب و کارها قدرت مشتریان همیشگی را دریافت نکردهاند. هنوز متوجه نشدهاند که مشتریان همیشگی آنها می توانند بدون پرداخت یک ریال هزینه تبلیغات برای آنها تبلیغ کنند و این کار چه تاثیر فوق العادهای در سود آنها دارد. زیر مقاله های شما نظر خود را می نویسند و با انتشار یک مقاله جدید آن را می خوانند. اما استراتژی محتوا باید شامل چه مواردی باشد؟ یک استراتژی محتوا بخشی جدایی ناپذیر از برنامه بازاریابی شما است که هم به عنوان راهنمای محتوایی که می خواهید ایجاد کنید و هم به عنوان معیاری برای سنجش موفقیت شما عمل می کند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/